پیامک بیست ساله شد!

 چندسال پیش از این واقعه در سال ۱۹۸۴ متی مکونن، مهندس فنلاندی جوان سرویسی بسیار مشابه به "اس ام اس" را اختراع کرد، اما از آن‌جایی که هرگز این ایده‌ی خود را به شکل رسمی ثبت نکرد، نام او نه به عنوان ابداع‌کننده و نه به عنوان اولین فرستنده‌ی پیغام کوتاه تلفنی در جایی ثبت نشده و به رسمیت شناخته نمی‌شود.

اس ام اس اگرچه در دهه‌ی ۱۹۹۰ هنوز آن‌قدرها فراگیر نشده بود، اما با آغاز سال ۲۰۰۰ با شدت افزایش یافت و حالا خیلی از نوجوانان فعلی اصلا تصوری از سال‌های اول تلفن همراه که چیزی به اسم اس ام اس وجود نداشت، ندارند.

 

 

فیلیپینی‌ها، بزرگ‌ترین ملت علاقه‌مند به اس ام اس

در حال حاضر در هر دقیقه در جهان ۱8 میلیون اس ام اس ردوبدل می‌شود و شرکت‌های ارائه دهنده‌ی خدمات تلفن همراه بخش مهمی از درآمدهای کلان خود را از سیستم اس ام اس کسب می‌کنند.

آمار نشان می‌دهد که مردم فیلیپین بیش از هر ملت دیگری معتاد و علاقه‌مند به اس ام اس هستند. به طور متوسط هر یک از دارندگان تلفن همراه در فیلیپین روزی ۲۷ اس ام اس ردوبدل می‌کند.

 

اگرچه حالا با فراگیر شدن استفاده از تلفن‌های هوشمند و امکانات دیگر ارسال پیام کوتاه، که این گوشی‌ها در اختیار کاربر قرار می‌دهند، محبوبیت "اس ام اس" کمی کاهش داشته است، اما هنوز هم محبوب‌ترین و رایج‌ترین شیوه‌ی ارسال پیام‌های کوتاه تلفنی اس ام اس است که حالا ۲۰ ساله شده است.

 

بنابر گزارش دانشنامه آزادی ویکی پدیا، استفاده از خدمات پیام کوتاه در بین مردم جهان از محبوبیت زیادی برخوردار است. به عقیده بسیاری از مردم، استفاده از این خدمات به دلیل «ارزان بودن» به سرعت فراگیر شده‌است. در حال حاضر ۸۳ درصد از کاربران انگلیسی و ۷۹ درصد از کاربران آلمانی تلفن همراه از سرویس پیام کوتاه استفاده می‌کنند.

همچنین پیش‌بینی شده‌است که تعداد پیام‌های ارسالی تا سال ۲۰۱۲ به ۳٫۷ تریلیون برسد. این رقم دو برابر تعداد پیام‌های کنونی است.

 

استفاده از خدمات پیام کوتاه در ایران برای نخستین بار در سال ۱۳۸۱ مورد بهره‌برداری قرار گرفت. از این سال به بعد استفاده از پیام کوتاه به‌تدریج در بین کاربران ایرانی تلفن همراه فراگیر شد. در سال ۱۳۸۵، ۸ میلیارد پیام کوتاه در ایران مبادله شد.

 

منبع : جام نیوز


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: دو شنبه 13 آذر 1391برچسب:پیامک,اس ام اس,پیام کوتاه,
آخرین مطالب